Totaal aantal pageviews

vrijdag 29 april 2016

De Rietputten

Het is april en in deze maand is het spektakel in de Rietputten.
Baltsende vogels en een concert van de beste zangers die hun uiterste best doen om vrouwtjes voor zich te winnen.
De fitis liet zich mooi zien, de baardman bleef niet achter en een mannetje blauwborst kwam even langs. Maar toch vooral boven alle vogels uit hoorde ik de Cetti's zanger.
Het is een groot plezier om dit alles van nabij mee te maken.
En voor mij een speciale gebeurtenis want na een aantal jaren de Cetti's zanger gehoord te hebben is het nu eindelijk gelukt om hem op de foto kunnen zetten.
Hieronder een impressie van een ochtendje Rietputten.

 
Baardman( Panurus biarmicus)

                                                                                   Blauwborst ( Luscinia Svecia)

 
Fitis (Phylloscopus trochilus)

                                                                                 Kneu ( Carduelis cannabina)

 
Rietzanger (Acrocephalus schoenobaenus)
 
                                                                                       Cetti's zanger ( Cettia cetti)

 
Cetti's zanger ( Cettia cetti)

                                                                               Cetti's zanger ( Cettia cetti)

 
Cetti's zanger ( Cettia cetti)

 
 


                                                                         Cetti's zanger (Cetia cetti)
 

8 opmerkingen:

  1. Hallo Frans, gefeliciteerd met de opname van de Cetti's zanger. Echt fantastisch dat jouw dat is gelukt. Bovendien in een prachtige kwaliteit. Ben toch wel een klein beetje jaloers... Natuurlijk ook mijn complimenten voor de andere foto's. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ben. Ja natuurlijk ben ik trots op mijn Cetti's zanger. Ik wou eigenlijk naar huis gaan maar maakte nog even een klein rondje en dat bracht me geluk.
      Hartelijke groet
      Frans

      Verwijderen
  2. Hi Frans,
    De Rietputten is echt een supergebiedje, maar dat je de Cetti op de foto hebt, is fantastisch. dat lukt nooit iemand!!!
    Top foto's ook de andere foto's snoezig Kneutje en Baardman vooral ;-)
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Maria. Als het gebiedje verdwijnt vanwege de Blankenburgtunnel, zal de Cetti's zanger waarschijnlijk ook verdwijnen. Reden te meer om apetrots te zijn.
      Groetjes
      Frans

      Verwijderen
  3. Prachtig, een echt brullende Cetti's zanger, op zulke foto's zal menigeen jaloers zijn! Gaaf Frans.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marianne; de Cetti's zanger kwam steeds terug in dezelfde struik en opeens, na mijn extra rondje, zag ik hem te voorschijn komen; bingo dus.
      Hartelijke groet
      Frans

      Verwijderen
  4. Hoi Frans,
    de Rietputten is ook een prachtig gebied. Wij zouden er ook heen toen de baardmannetjes zich daar zo mooi lieten zien maar het kwam er niet van.
    Gezien je foto's had je een prachtige dag met een varia aan schitterende fluiters. Hoogetepunt was dan oom wel de Cetti's zanger. Deze heb ik niet eerder op wat voor blog dan ook gezien. Helemaal top!

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel Helma. Ja ik was reuze blij met die Cetti's zanger. Eindelijk op de foto! Oef.
    Hartelijke groet
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen