Totaal aantal pageviews

donderdag 13 oktober 2022

September 2022

 Een eenvoudig blog met één bijzondere vogel; de roodpootvalk. Maar daarvan heb ik een apart blog  gemaakt. Toch wilde ik hem bij het overzicht van september wel melden.

Een gewoon blog zonder bijzondere soorten. Ik vond het leuk om een  fuut met jong in beeld te brengen en dan met name de overdracht van het voedsel.

De kemphaantjes waren ook weer eens in De banken en daarvan heb ik ook een paar foto's  kunnen maken.

Veel plezier bij het bekijken van dit blogje.



Zonsopkomst Westland


Tafeleend ( Aythyaferina)


Rosse grutto (Limosa lapponica)


Roodborsttapuit ( Saxicola torquata)


Paapje ( Saxicola rubetra)


Fuut ( Podiceps cristatus}


Fuut ( Podiceps cristatus}


Fuut ( Podiceps cristatus}


Fuut ( Podiceps cristatus}


Fuut ( Podiceps cristatus}


De banken na een regenbui


Kemphaan ( Philomachus pugnax)


Kemphaan ( Philomachus pugnax)


Kemphaan ( Philomachus pugnax)


Kemphaan  ( Philomachus pugnax)


Roodpootvalk (Falco vespertinus)


Roodpootvalk  (Falco vespertinus)


Aalscholver (Phalacrocorax carbo)


Zonsondergang Westland

3 opmerkingen:

  1. Hoi Frans,
    Kort overzicht voor jouw doen, haha!
    Maar de fuut met dikke vis in z'n bek is leuk! ook de aanvliegende kemphaan, lekker sfeertje. Ook een luxe om zo dicht bij huis een mooie Rosse Grutto te zien.. De zonsondergang vind ik prachtig vastgelegd! Maar ja, die roodpootvalk hè...pffft. ik ben niet jaloers ;-( grandioos!
    groetjes Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Frans,
    In het najaar heb je de kans om mooie landschappen te fotograferen, zoals je gemerkt hebt. Maar ook qua vogels ben je aan je trekken gekomen. Futen met vis zorgen vaak voor mooie scènes, maar de kemphanen doen er niet voor onder. De roodpootvalk heeft velen blij gemaakt. Jij behoort tot degenen die er knappe platen van heeft weten te maken.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Frans,

    Mooie samenvatting van september zeg. Een paapje zelfs erbij, die zie je niet vaak En wat zitten er veel insecten op dat water daar bij de kemphaantjes. De absolute topper is natuurlijk die roodpootvalk en die was zo te zien helemaal niet schuw. Wat zou ik daar ook graag geweest zijn, prachtige foto's.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen