Totaal aantal pageviews

zondag 6 november 2022

Mezenpret

 Het is dinsdag 25 oktober 2022. Om 0.500 uur gaat de wekker. Onderweg word ik opgehouden door een ongeluk bij de ring van Rotterdam zodat ik pas om 07.35 bij Maria ben. Dan gaan we samen op stap naar een fotohut in 't Gooi. Vol verwachting en vol adrenaline, wachtend op een mooie serie foto's van onverwachte en/ of onverwachte vogels of zoogdieren. Na een korte inspectie van de situatie buiten de hut hebben we een paar kleine aanpassingen gedaan. Een extra tak, een stronk en een beetje voer.

Nauwelijks waren we in de hut geïnstalleerd of de eerste vogel kwam al kijken. Wat we daarna hebben gezien was erg leuk, mooi en spannend. Ik begin met een mezenblog dan zal mijn volgende blog over de andere bezoekers van de hut gaan om tenslotte af te sluiten met een blog van de sperwer.

Veel plezier me het gespartel van de mezen.


 
Koolmees (Parus major)
 

 Koolmees (Parus major)


 Koolmees (Parus major)

 
 Koolmees (Parus major)

 
 Koolmees (Parus major)

 
Koolmees (Parus major) 

 
Koolmees (Parus major) 

 
Koolmees (Parus major) 


Koolmees (Parus major) 

 
Pimpelmees ( Parus caeruleus)

 
Pimpelmees ( Parus caeruleus) 

 
Pimpelmees ( Parus caeruleus) 
 

Pimpelmees ( Parus caeruleus) 

 
Pimpelmees ( Parus caeruleus) 


 Pimpelmees ( Parus caeruleus)

 
Pimpelmees ( Parus caeruleus) 
 
 
Kuifmees (Parus cristatus)

 
Kuifmees (Parus cristatus) 


Kuifmees (Parus cristatus) 

 
Kuifmees (Parus cristatus) 

2 opmerkingen:

  1. Hoi Frans, wat een heerlijke mezenblog. Je foto's zijn goed gelukt. Feest van herkenning natuurlijk.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Maria, ik ben ook heel benieuwd naar jouw foto's van deze dag.
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen