Totaal aantal pageviews

zaterdag 2 maart 2019

Begin 2019

Aanvankelijk dacht ik elke maand een blogje te maken maar door omstandigheden is dat niet gelukt. Dus dan maar een blogje over de eerste 2 maanden van het nieuwe jaar.
Ik heb weer mooie waarnemingen gedaan waaronder de dunsnavelnotenkraker, de kleine trap, de kleine- en de wilde zwaan, de witoogeend en nog vele andere vogels.
Ik ben met John en Wim op stap geweest naar Stellendam en de Brouwersdam en met Maria naar Wageningen en Groenekan en Utrecht..
Ik was erg blij met de resultaten van de uitstapjes.
Hieronder een overzicht van de beste foto's die ik heb gemaakt.
Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en veel plezier.
In mijn volgende blog hoop ik wat resultaten te kunnen geven van mijn nieuwe Nikon coolpixP1000.
Sinds kort aangeschaft en al aan het experimenteren. Zie het konijn onderaan mijn blog.


Groenpootruiter( Tringa nebularia)


Grote burgemeester (Larus hyperboreus)

Dunsnavelnotenkraker (Nucifraga macrorhynhos)

Dunsnavelnotenkraker Nucifraga macrorhynhos)


Torenvalk (Falco tinnunculuc)


                                                                          witoogeend (Aythya nyroca)


                                                              sneeuwgors (Plectrophenax nivalis)


                                                           sneeuwgors ( Plectrophenax nivalis)

sneeuwgors  (Plectrophenax nivalis)

Parelduiker (Gavia artica)

Parelduiker ( Gavia artica)


Konijn (Oryctolagus cuniculus)

6 opmerkingen:

  1. Hoi Frans
    geweldige serie is dit.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frans,
    Er zijn heel wat foto's, die heel herkenbaar zijn voor mij, omdat ik naast je stond ;-) Maar bij die sneeuwgorsjes had ik graag naast je gestaan!!! Super als ze zo dichtbij komen. Je konijntje is een mooi resultaat met je nieuwe camera. Je zult er veel plezier vaan gaan beleven, dat is zeker.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Frans, je hebt weer een stel toppers vastgelegd. Natuurlijk zijn de sneeuwgorzen heel mooi en de parelduiker echt heel bijzonder. Ben benieuwd naar de resultaten van je nieuwe Coolpix P1000. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Frans,
    ik had bij maria ook al wat prachtige platen gezien en nu kom jij ook nog eens met een paar groenmakende platen hihi..... Echt super wat je kon footgraferen en ook hoe je het hebt gefotografeerd.
    Die groenpootruiter is super met die die weerspiegeling maar ook je notenkraker is een topper. Een witoogeend en een parelduiker zijn nou ook niet bepaald alledaagse gasten. De sneeuwgors heb je ook mooi kunnen vereeuwigen. Ik ehb weer super genoten. Ben benieuwd naar je eerste foto van je nieuwe Nikon coolpixP1000.

    Groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Frans, die Parelduiker staat er wel heel fraai op zeg. En leuk dat je de sneeuwgors voor je lens had, mazzelaar! Ga je met die coolpix digidscopen? Zoiets had ik toch begrepen.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's Frans. Ik verbaas me over de vogelsoorten. En dat we deze in Nederland zien; echt heel bijzonder! Ik heb heerlijk zitten genieten van al die mooie vogels die je zo mooi hebt kunnen fotograferen. Chapeau!!!

    BeantwoordenVerwijderen