Totaal aantal pageviews

donderdag 26 september 2019

Juli Augustus 2019

Twee maanden die wat mij betreft vrij rustig zijn verlopen. Helaas had ik niet de beschikking over internet in de hele maand augustus zodat ik mijn foto's pas in september heb kunnen beoordelen en plaatsen.
Een warme zomer met zeer uiteenlopende waarnemingen. De foto's komen voornamelijk uit Nederland,  De banken, maar de zonsopkomst, de zwarte ibis, de boerenzwaluwen en de kleine pelikaan komen uit Frankrijk.
In mijn volgende blog nog wat meer foto's uit Frankrijk.
Veel plezier bij het bekijken van mijn blog en alvast hartelijk dank voor je reactie.


Zonsopkomst in Z.Frankrijk Strand La Franqui


Boerenzwaluw (Hirundo rustica) Bij stevige Noordenwind langs de L' étang de Leucate


Boerenzwaluw ( Hirundo rustica)  L'étang de Leucate


Boerenzwaluw ( Hirundo rustica) l'étang de leucate


Boerenzwaluw ( Hirundo rustica) l'étang de Leucate


Bonte strandloper ( Calidris alpina) Terug in Nederland bij De banken.


Bosruiter ( Tringa glareola) De banken


Bosruiter ( Tringa glareola) De Banken


Bosruiter ( Tringa glareola) De Banken


Bonte strandloper ( Calidris alpina)  Ja wel Langs het strand Arendsduin


Bonte strandloper ( Calidris alpina)  Strand Arendsduin


Bosruiter ( Tringa glareola) De Banken


Bosruiter ( Tringa glareola)  De banken


Kleine pelikaan( Pelecanus rufescens)  Roc de Cornillac ( Frankrijk)


Scholekster juveniel ( Haematopus ostralegus)  Groene Jonker


Kemphaan ( Philomachus pugnax)  In de Groene Jonker


Kleine plevier ( Charadrius dubius)  De Banken


Oeverloper (Actitis hypoleucos)  De Banken


Tjif tjaf ( Phylloscopus collybita)  De Banken


Tureluur ( Tringa totanus)  Toen er nog water was in de Zuidbank.


Regenwulp ( Numenius phaeopus) De Banken


Rietzanger ( Acrocephalus schoenobaenus) De Banken


Rierzanger ( Acrocephalus schoenobaenus) De Banken


Witgat ( Tringa ochropus) De Banken


Zwarte ibis ( Plegadis falcinelens)  Gruissan Frankrijk


Tapuit ( Oenanthe oenanthe) De Banken


Distelvlinder ( Vanessa cardui)  In mijn tuin


Distelvlinder ( Vanessa cardui) In mijn tuin


Hooibeestje ( Coenonympha pamphylus) Houdringe


Hoornaar zweefvlieg of Stadsreus ( Volucella zonaria)  in mijn tuin


Icarus blauwtje ( Polymmatus icarus) Hoek van Holland


Icarusblauwtje (Polymmatus icarus) Hoek van Holland


Atalanta ( Vanessa atalanta) In mijn tuin


Metaalvlinder ( Adscita statices)   Gebied Houdringe


Oranje luzernvlinder ( Colias crocens) Gebied Houdringe


Paardenbijter ( Aeshna mixta)  Hoek van Holland


Vos ( Vulpes  vulpes) De banken



Vos ( Vulpes vulpes)  De banken


Vos ( Vulpes vulpes) De banken

14 opmerkingen:

  1. Hallo Frans, een prachtige serie die je wat verlaat pas kon laten zien. Die kleine pelikaan is best wel bijzonder voor Europa of zou het een escape kunnen zijn? Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Ben. De kleine pelikaan komt wel vaker voor in dat gebied. Dus zeker geen escape.
      Alleen de geringde pelikanen komen uit de Réserve Africaine in Gruissan.
      groetjes
      Frans

      Verwijderen
  2. wow, was für eine Auswahl, der Sonnenaufgang... sehenswert auch sehenswert die tollen Farben bei den Schmetterlingen
    Toller Post
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Precioso reportaje, me han gustado mucho todas las fotos. Tienes un nuevo seguidor desde España, saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ola Gemán, thanks for your nice command; friendly regards
      Frans

      Verwijderen
  4. Hoi Frans
    een hele mooie serie foto's.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Frans,
    Wat veel soorten! Maar ja, ook met Frankrijk erbij dan gaat het lekker ;-)
    Schitterend allemaal maar voor mij vooral het Tapuitje, de rietzanger en de kleine plevier. Dan de bijzondere Kleine Pelikaan, stoere soort! De Vos is helemaal het einde vooral waar hij drinkt met die mooie spiegeling in het water, jaloermakend!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Maria voor je leuke reactie. Mijn nieuwe camera laat mij niet in de steek. Dat vosje komt bijna dagelijks wel even langs bij de Banken.
      Groetjes
      Frans

      Verwijderen
  6. Hoi Frans, wat heb je veel gezien en gefotografeerd. Het gaat je goed af met de vluchtplaten, knap een zwaluw want die zijn echt snel. De Kleine pelikaan heb ik nog nooit gezien, zijn die algemeen in zuid-Frankrijk of was het trek? Mooie soort in elk geval. De foto van de tapuit vind ik erg mooi en leuk dat je de vos zo kon fotograferen in je eigen gebied, daar is het toch wel divers, leuk.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci Marianne voor je reactie. Die kleine pelikaan zit er gewoon in Zuid Frankrijk. Het is daar een fantastisch gebied met heel veel mooie soorten. Zowel in het voor- als in het najaar is het genieten daar. Ja en de vosjes zijn er dagelijks bij De Banken.
      Groeten
      Frans

      Verwijderen
  7. Hoi Frans,
    wat een heerlijke serie zet je heir neer. Ik zie hier echt juweeltjes van foto's voorbij komen met de meest mooie vogels en vlinders. Die kleine Pelikaan is echt heel bijzonder en daar zal menig fotograaf ook best wel jaloers op zijn denk ik zo. Maar ook de bosruiter en de andere steltlopers zijn zo leuk en mooi gefootgrafeerd! De rietzanger met prooitje is ook al zo'n mooi en scherpe foto. De kemphaan staat er ook heel mooi gekleurd op. De strandlopertjes idem dito. Dit is echt een superblog met een enorm hoog geniet gehalte Frans! En ik kijk ook echt een tikkeltje jaloers naar die mooie Metaalvlinder. Gaaf dat je die ook nog zag. Mijn complimenten voor deze fantastische serie.

    Groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Helma voor het lovende commentaar, Niet teveel doen hoor anders ga ik blozen ha ha.
      Maar zo einde voorjaar en begin zomer is de natuur zo mooi en dan met ook mooi gekleurde vogels en dansende vlinders. Alleen de zwaluwtjes, de kleine pelikaan en de zwarte ibis zijn van de zomer in Zuid Frankrijk gemaakt. Gruissan is echt een fantastisch gebied om te vogelen. Die metaalvlinder was een lifer. Met Maria heb ik hem gezocht en gevonden.
      Groetjes
      Frans

      Verwijderen