Totaal aantal pageviews

zondag 12 april 2020

Lente kriebels en afscheid van de winter

Zoals ik in mijn vorige blog schreef heb ik in dit blog voornamelijk " watervogels ".
Er zijn een paar afwijkingen maar dat is expres om dit blog wat meer kleur te geven.
De afsluiting is een afbeelding van een vos die ik in het Noordelijk duingebied van Monster heb gezien. Een aantal eenden en de roodhalsgans zaten in gevangenschap bij een kweker. Maar ik vond het leuk om daar een keer wat foto's te maken. Het is tevens het afscheid van de winter; de drieteentjes en het bontje zijn in april niet meer gezien....
Veel plezier bij het bekijken van mijn blog.
NB In het concept voorbeeld staan alle teksten correct onder de foto's  en geen extra alinea's tussen de teksten en de foto's. Mijn excuses daarvoor. Blogger doet niet altijd wat wij wel zouden willen.
Ik heb voor de 2e keer dit blog gemaakt in de hoop en de wens dat het dit keer goed zal zijn.



 Aalscholver (  Phalacrocorax carbo)




Grote Canadese gans (  Branta canadensis)



Drieteenstrandloper en bonte strandloper ( Calidris alba) Calidris alpina)


Drieteenstrandloper (  Calidris alba)
                                     
                  
                                                              Kluut ( Recurvirostra avosetta)


                                                              Grutto (Limosa limosa)


Krakeend (  Anas strepera)


Krakeend ( Anas strepera)


Ooievaar ( Ciconia coconia)



Zilvermeeuw (  Larus argentatus)



Kuifeend (  Aythyafuligula)



Carolinaeend ( Aix sponsa)

                                                                          

 Kokarde zaagbek vrouw ( Lophodytes cucullatus)


Kokarde zaagbek man ( Lophodytes cucullatus)


Mandarijneend ( Aix galericulata)



Muskuseend (  Cairina moschata)


                                                   Nonnetje vrouw ( Mergellus albellus)




Roodhalsgans (  Branta ruficollis)

                                                                               

Vos (  Vulpes vulpes)
                                                                          




Vos (   Vulpes vulpes)




14 opmerkingen:

  1. Hallo Frans
    wieder eine tolle Zusammenstellung alles sehr schön Fotografiert
    gefällt mir sehr gut
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Frank,
    Danke für deine reaction. Es ist genau eine tolle Zusammerstellung.
    Grüsse
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Frans,
    Leuk de wintergasten en de zomergasten en dan nog diverse exoten.
    Laat nu de lente maar echt doorkomen!
    De vos is echt wel heel fraai zo bij je eigen gebiedje De Banken!
    Fijn weekend en blijf voorzichtig
    Lieve groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci Maria voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk, laat de lente nu maar echt komen met de steltlopertjes, de nachtegalen de gele kwikken enz. enz. Ga ik 1 dag niet naar de banken ziet een kennis van mij een hop....die heb ik dus gemist... maar wie weet wat april ons brengt. Ik ben al helemaal gelukkig als ik die nachtegaal hoor zingen.
      Groetjes
      Frans

      Verwijderen
  4. Hoi Frans,
    helaas zie ik de helft van je foto's niet en daar had ik zelf ook last van.
    ik heb mijn foto's maar opnieuw geplaatst want die verkeersborden "oogt" ook niet!
    Ik zie wel foto 3 en 4 en die vind ik echt heel mooi!
    ik kom later nog wel een keer terug om de rest te zien als alles weer werkt zoals het hoort!
    Groetjes en blijf veilig en gezond.
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas is blogger weer eens dr mist in gegaan. Ik moet de foto's opnieuw invoeren en dan maar hopen dat ze blijven staan. Dit is al de 2e keer dat er iets flink mis gaat. Bij het concept oogt alles oké maar na publicatie klopt het niet meer.... wat kunnen we hieraan doen?

      Verwijderen
  5. Hoi Frans,
    Bij 11 van de 18 foto's krijg ik geen afbeelding te zien, a;l dagen lang. Helaas. De interessantste heb ik daardoor gemist.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Kees ik deed mijn best om het concept in orde te maken maar bij publicatie vielen foto's weg. Ook als ik terug ga naar concept blijken 11 foto's verdwenen. Ik word hier een beetje moedeloos van. Wat kunnen we hier tegen doen?
      Hartelijke groet
      Frans

      Verwijderen
  6. Wel bijzonder dat ik nog net alle foto's wél in beeld heb gehad!! Dus op 17 april was alles nog oké!
    Ik hoop dat je het nog kunt opbrengen om het toch nog een keer in te voeren ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoera de foto's heb ik opnieuw geplaatst en het werkt.
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Frans, ik heb ook de foto's opnieuw in het blog geplaatst en toen bleven ze wel staan (gelukkig!

      Verwijderen
  8. Hoi Frans,
    Mooi dat het probleem opgelost is. Nu is alles te bekijken zoals jij bedoelde. De kleurige eenden zaten dan wel in gevangenschap, je hebt wel de kans gegrepen om ze mooi vast te leggen. Af en toe duiken ze in vrijheid op, waarschijnlijk ontsnapt. De pootje badende vos is een mooie waarneming.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen