Totaal aantal pageviews

woensdag 7 juni 2023

 De maand mei is een bloemen maand. Tussen het vogelen door kom je vaak prachtige bloemen tegen. In dit blog een overzichtje van  bloemen langs de fietspaden, langs de duinen. Een paar foto's van het hyacinthenbos, en ook wat foto's van de bloemen in mijn tuin. Tenslotte nog twee vlindertjes die ik tijdens mijn wandelingen ook tegen kwam.


Bosanemoon.


Bruidsluier.


Duinviooltje.


Duinviooltje.


Gele tulp.


Hyacinth.


Hyacinth.


Hyacinthenbos.


Klaproos.


Vergeet mij niet.


Veldhondstong.


Viooltje.


Groot ereprijs.


Kersenbloesem.


Oosterse anemoon met drietulpen.


Zachte ooievaarsbek.


Grote ratelaar.


Vleeskleurige orchis.


Oranje tipje.


Dagpauwoog.



8 opmerkingen:

  1. Hoi Frans,
    Wat je noemt een bonte verzameling! Wat een mooie bloemen allemaal. Mannetje Oranjetipje is natuurlijk schitterend. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Maria. Bloemrijke maand in het begin van de maand was het erg nat om vervolgens en paar weken achtereen de maand af te sluiten met veel noorden wind en prachtig zonnig weer.
      Groet
      Frans

      Verwijderen
  2. Hoi Frans,
    Kleurrijk is het in ieder geval, gevarieerd ook. De bloemen zijn de aandacht absoluut waard, maar bij mij schieten ze er meestal bij in als het aanbod aan andere onderwerpen uit de natuur groot is. Wat dat betreft is het voorjaar een moeilijke tijd waarin keuzes gemaakt moeten worden.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik vond het wel weer eens tijd om meer aandacht te schenken aan bloemen dan aan vogels, alhoewel.... . Ondanks dat er veel vogels vliegen toch maar de keuze gemaakt om van de kleurenpracht te genieten. Het volgende blog zal weer aandacht zijn voor vogels.
      Bedankt Kees voor je reactie.
      Groet
      Frans

      Verwijderen
  3. Hoi Frans,

    Een kleurrijke verzameling van al die wilde bloemen en planten. Als je kleur in je foto's wil hebben moet je dit doen. De twee kleurige vlinders doen ook nog een mooie duit in het zakje.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ad. Ik ben dol op bloemen en ik kijk nu al uit naar mijn trompetboom die straks als één grote oranje parasol mijn achtertuin verfraaid.
      Groetjes
      Frans

      Verwijderen
  4. Frans wat veel soorten en mooie platen dat is genieten! Pietplaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Piet. Soms moet je niet alleen maar vogels spotten maar ook oog hebben voor andere schoonheden in de natuur.
      Groetjes
      Frans

      Verwijderen